Hustopeče pohledem Zdeňka Vladyky + nástrahy rally
Datum: Pondělí, 24 Duben 2006 @ 13:44:00
Téma: MČR - sprintrally

Rally2.comPřinášíme tradiční komentář Zdeňka Vladyky z Rally Hustopeče. Pod článkem naleznete také několik fotografií z rubriky Nástrahy rally, tak jak jsme je viděli na této soutěži. … do Hustopečí jsme vyrazili už v pátek po práci. Chtěli jsme si projet RZ a najít si nějaká dobrá místa, poněvadž jsme tratě neznali. Už jsme tu sice byli před dvěma lety, když se v okolí Pálavy jelo poprvé, ale chtěli jsme se na mistrovský sprint zodpovědně připravit.

Do Hustopečí jsme vyrazili už v pátek po práci. Chtěli jsme si projet RZ a najít si nějaká dobrá místa, poněvadž jsme tratě neznali. Už jsme tu sice byli před dvěma lety, když se v okolí Pálavy jelo poprvé, ale chtěli jsme se na mistrovský sprint zodpovědně připravit. Začali jsme najíždět v pořadí druhou RZ - Divácká. Po startu byly k vidění pěkné serpentiny do kopečka na okresce, potom přichází rychlejší pasáž s mnoha horizonty, která přejde do technického sjezdu končícího v obci Diváky, kde bude umístěna divácká zóna pro spoustu diváků a divaček. V obci odbočí trať z okresní cesty na místní dlážděnou komunikaci, která přejde na šotolinový úsek na poli. Odtud trať začne stoupat po úzké asfaltové cestičce až na vrchol. Po přehoupnutí vrcholu kopce se jakoby mávnutím kouzelného proutku ocitáme ve welšských lesích při slavné RAC rally. Našlo jsme i pěkné místo. Jednalo se o blátivou šotolinovou zatáčka v hlubokém lese. Je rozhodnuto, jdeme sem. Vložku jsme dojeli až do cíle a byli jsme mile překvapení její atraktivností, jak pro jezdce tak i pro diváky.

Večer jdeme na večeři do restaurace v Hustopečích, kde se zdravíme s našimi kamarády Tomášem Markem a Jirkou Sutrem, kteří zítra budou točit volantem a šlapat na tři pedály.
Je ráno 7:15 a vstáváme do azurového dne. Balíme věci, platíme penzion a vyrážíme na RZ. V místě kde parkujeme jsou dvě auta a tak je jasné, že diváků bude opět méně. Jdeme chvilku do protisměru erzety a kotvíme na našem vytipovaném místě. Byli jsme překvapeni vstřícností místních pořadatelů. Páska byla poměrně daleko od trati a my jsme přes stromy nic neviděli. Ihned k nám přiskočil pořadatel a ochotně pásku převázal., Musím podotknout, že bezpečnost byla dodržena, a my mu za to poděkovali. V dálce už bzučí Clio a my natěšeni sledujeme horizont, kde se auto za chvilku objeví. Už je tady, Pepík se snaží, ale rozmoklá šotolina moc klouže a hraboš s ní má lehké problémy. To už přijel Kája Trojan a poslal Lancera do krásného smyku, až mu zadek vycestoval ven z cesty. Už z náletu Pepi Semeráda bylo jasné, že mu bude cesta úzká.
A taky jo. Bílo-modrý Lancer opustil vozovku a Pepa s Bohušem se v autě modlili, ať tam není žádný pařez nebo kamen. Dopadlo to dobře kluci se vrátili na trať a mohli pokračovat ve svém skvělém tažení. Jandík a Volf k nám už nedorazili a Červenka jel na blinkry, holt těžká rally si vybírá svou daň. Další kdo jede hodně ze široka je Vláďa Barvík. Opět mu půlka auta nejede na cestě, ale po listí lesního komplexu. Skoro každé auto s pohonem čtyř kol předvádí oku lahodící velké smyky. Hodně agresivně jedou oba, dalo by se říci nováčkové, (jeden ve sprintech, druhý ve čtyřkolkách) ve sprintovém šampionátu, tedy mistr ČMPR Kožmín s evo IV a Hozák se Subaru STI. Druhý jmenovaný už má trefený zadek auta, ale stejně jako v Okříškách jede velmi atraktivně. Krásný průjezd předvedl Orsák. Nechal auto ve vnitřku a mírným, ale rychlým smykem obkroužil poloměr zatáčky, super. Ten ogara mácosi v rukách. Začaly dvojkolky. Pěkně jede Míla Kneifel s felicií kitem 1600. Se stejným autem jede i mladíček David Tomek, který nás trochu zklamal, protože když mu auto šlo do pomalého smyku na blátě, ihned šel po brzdě a bez plynu auto zkorigoval. Ale mladý David jede na jistotu a to se u jezdců v jeho letech příliš nevidí. Kluci v tomto věku kočí rally spíš na střeše než v cíli. O tom nás ostatně přesvědčil mladý Votava, který na začátku vložky hodil áčkovou feldu na střechu, takže došlo k malému zdržení harmonogramu, ale závodilo se dál. Ještě před zdržením nás pobavil divočák Petr Dukát, který předvedl velký smyk, ale naštěstí ho zvládl. Opravdu skvělý sport předvádí přední kluci v A-pětkách. Hora, Ducháček a Sýkora jedou naprosto skvěle a na technické trati atakují první desítku. Sykora to při výjezdu ze šotolinové zatáčky hodně točil než přeřadil a možná si tady zadělal na problémy s motorem. Velký souboj probíhal i ve třídě N1. Tady kluci jedou opravdu naplno. Nejrychlejší byl u nás Hladík, ale za dva kilometry vletěl do příkopu a ztratil 50s. Po třech historicích končí první průjezd a my se plni skvělého sportu přesouváme k autu.

Svačíme a rozhodujeme se kam jít na druhý průjezd. Nakonec zvítězila zrádná první serpentina ve sjezdu, kde je na výjezdu vytahaná spousta písku. Už na předjezdcích je vidět, že z nájezdu neviditelný písek bude dělat jezdcům starosti. Pepík projíždí v klidu, Trojan má bolavé auto a bliká. Semerád pěkně bokem. Odložilíkovi po ručce spadl zadek auta ven z cesty, ale silný hraboš bez problému vyjel. Opravdu atraktivně vyjel z předchozí zatáčky Hozák. Jeho Subaru vyletělo totálně bokem. Petr Hozák má opravdu smůlu, na trati jede skvěle, ale jinak se ho štěstí nedrží. V Okříškách ho vyloučili, teď mu na posledním testu vzplál motor. Snad příště to proběhne bez problému, protože jízda je skvělá. Do pískové pasti se nachytal Pondělníček s kitem Škodovkou 1600. Vyletěl ven a narazil do dřev pohozených u vozovky. Klasicky u kitu nešla zařadit zpátečka a tak museli přijít na řadu lidské paže. Nakonec ho po minutě a půl diváci vysvobodili a to se ještě všichni lekli, když za nim jedoucí Pletka auto zašlápl hned vedle zapadlého Pondělníčkova vozu. Naštěstí ho lidé brzdili a tak neměl velkou rychlost. Pavel Přibyl s Felicií N1 to tu projel pěkně bokem, ale třídu vyhrál Hladík se Suzukou, který jel agresivně. To už nejel Pohner který uštědřil své Suzuce na trojce vyrážku od stromu. Po Tenklovi, který při akceleraci na výjezdu na písku málem trefil strom a legendárního kameramana Aleše Trhlíka, Hustopečská rally končí. Byli jsme velmi spokojeni, jak s úrovní závodu, tak hlavně z tratí, které byly opravdu skvělé. Pro někoho je překvapení, že se do první desítky dostala i A5, ale to při takovéto technické trati a se Slávou Ducháčkem za volantem to není až tak udivující.

Teď náš čeká mezinárodní Púchov, kde jsem hlavně zvědavý na konfrontaci Poláků a Čechů, S-1600 a pévéček, a Plzně a Topvaru. Na shledanou na Slovensku.

Text: Zdeněk Vladyka
Foto: Petr Kunčík, Jaroslav Kunčík

Nástrahy rally:

Klikni pro zvětšeníKlikni pro zvětšení

Foto: Rallysport Příluky

Tento článek je z Rally2.com - Rallysport Příluky: infomace, fotografie a videa z rally